Reminder

Jag skrev ett inlägg förut om hur man kunde göra sin musli lite roligare. Det slog mig nu att det finns ännu ett sätt än de jag redan har skrivit. Man kan göra sin egna musli! Jag var inne lite på olika hemsidor och tittade på muslirecept, och det här är det jag gillar bäst. Det kommer från http://receptomaten.se/

Musli

Ingredienser:

4 dl havregryn
3 dl rågflingor
1,5 dl kokosflingor
3 dl cornflakes
1 msk kanel
0,5 dl olja
6 msk honung
100 g hackade hasselnötter
100 g hackad mandel
100 g hackade valnötter
100 g russin


Så här gör du:

Blanda alla ingredienser utom hälften av honungen i en långpanna och krama ihop lite med fingrarna.

Rosta i ugnen, ca 225 ºC tills blandningen har fått fin färg. Ta ut müslin och klicka i resterande honung och rör runt.

Låt svalna och förvara i tätslutande burk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0