Varsågoda!

Jag tänkte skriva varmrätten som vi åt igår till middag, så berättar jag om efterrätten imorgon.
Quinoa är som cous cous ungefär, fast mindre. Köp quinoa i din vanliga mataffär.

Ingredienser 4port
quinoa 4port
2 stora morötter
1 halv röd chili
en gul paprika
ca 10 championer
fetaost
salt och peppar
olivolja
1 lime

Lägg i en plåt med olivolja alla grönsaker skurna i små bitar tillsammans med finhackad chili. Salta och peppra och pressa över 1 lime. Ugnsstek i ca 30 min tills de är genomstekta.
Koka quinoan enligt instruktionerna och blanda ihop med grönsakerna. Strö över fetaost och blanda väl!

Kycklingspetten
4 majskycklingfiléer
1 citron
2 msk olivolja
salt och peppar
4 träspett

Lägg skal och saft från 1 citron i en skål tillsammans med kyckling skuren i mindre bitar. Häll i olivolja, salta och peppra och låt stå i ca 1 timme.

Trä kycklingbitarna på spett sköljda i varmt vatten och lägg de i ugnen 225 grader i 30-40 min eller tills de är helt genomstekta och gyllenbruna.


Kommentarer
Postat av: Clara

Nej jag har inte skrivit på jättelänge för att föräldrarna tod datan, men snart om en vecka kanske börjar jag igen ;P

2008-08-11 @ 17:05:31
URL: http://strawberrytree.blogg.se/
Postat av: Clara

Å, söt du är! Nej jag har inte det, men jag kan skaffa när datorn är tillbaka!

2008-08-11 @ 22:43:12
URL: http://strawberrytree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0