Mcdonalds vs Burger King

Tänkte ta upp det här med Mcdonalds och Burger King. Alla har olika åsikter kring dessa två hamburgerställen, och av olika anledningar. Därför gör jag nu en lista på för och nackdelar med de mest berömda snabbmatskedjorna.

Fördelar

Mcdonalds                                                                                        Burger King
1. Man har många valmöjligheter                                                 1. Man har många valmöjligheter
2. Det är fint i "restaurangen", om man tänker på                      2. Maten är fräsch och faktiskt mer smakrik på Burger King
inredning och städning                                                                   3. "Have it your way" dyker upp på denna snabbmatskedja, 
3. Man kan välja "mer" på Mcdonalds vad man                          vilket betyder att man kan göra sin egen hamburgare mm
vill ha, genom att kombinera olika saker från
menyn.

Nackdelar

Mcdonalds                                                                                        Burger King
1. Personalen är ofta upptagna och lite från-                             1. Det ser ofta lite sunkigt och skräpigt ut på Burger King
varande.                                                                                             2. Ganska mycket köer
2. Man får ofta vänta ett antal minuter innan man                     
får sin mat
3. Hamburgarna ser oftast slarviga och grisiga
ut
4. Bollhavet är bara för upp till 12 år!!

Som ni ser är det Mcdonalds jag tycker är värst. De har lika många fördelar men Mcdonalds har fler nackdelar.
Vilken snabbmatskedja tycker du är bäst?


Kommentarer
Postat av: Hannah

Det blev lite blandat där med texten men annars bra inlägg :D

2008-07-13 @ 09:04:42
URL: http://hannahinabox.blogg.se/
Postat av: Emma

sv: Men på vissa bilder ser man att jag gör min, på andra ser jag bara allmänt ful ut..

2008-07-14 @ 18:10:19
URL: http://stockholmsflicka.blogg.se/
Postat av: Emma

sv: I know.. i know.. it hurts!

2008-07-14 @ 18:10:35
URL: http://stockholmsflicka.blogg.se/
Postat av: eow

jag tycker mest om McDonalds. ;)

2008-07-16 @ 13:47:32
URL: http://eow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0